Hej

Hejsan. Jag heter Helena Helg. Helena uttalas Hällänna. Jag är 43 år gammal och bor på Lyxstigen 171 tillsammans med mina tre barn en 15-årig tuffing, en 13-årig prinsessa och en 7-åring. Vi bor i ett rött/svart slott med en egen berg-och-dalbana och en egen pool. Jag har tre bästisar som är 28 år, 68 år och 91 år gamla. Jag jobbar som domare i en domstol.

Det är vem jag är på temaveckan som är denna vecka. Anton Da Great heter Josef Jackson och är 16 år gammal. Han bor på lyxstigen 181. Temat för i år är (nya) grannar. Så blev man placerad i en grupp och den gruppen skulle då bli en familj. Det skulle vara minst en förälder i varje familj och man fick vara yngst sju år, och man måste vara människa, men man kan ju självklart ha ett husdjur. Sedan fick de vuxna shoppa tomter och jag valde tomt nummer 1 som sedan blev till 171. Sedan skulle vi välja ett namn på gatan där vi bor. Våran grupp kom på namnet Lyxstigen, som sedan vann i omröstningen (varje grupp skulle komma på ett namn).

På skoljoggen så sprang jag med Alice Da Cool och en okänd person (inte okänd för mig, men för er!) de första 4 varven. Sedan sprang Alice Da Cool ikapp Suushii och sprang med Suushii ett varv, sedan så sprang vi tillsammans det sjätte och sista varvet som jag sprang den dagen. Som tur var så var skoljoggen placerad på en fredag, så att man kunde vila benen och sådant innan skolan drog igång igen.

Snart så ska pappa skjutsa mig till träningen. Det är sista träningen innan tävling. Jag ska bara simma 50 meter fritt, för mamma sade att jag bara behövde välja en, eftersom att jag tävlade i varje simsätt förra gången. Jag är inte så nervös, och jag är mest orolig för att simglasögonen ska åka av, eller att jag glömmer badmössa, som är ett måste. Men annars så känns det likadant som om jag skulle åka till en träning. Träningen är i Torvallasimhallen på lördag. Så först tänker jag simma som en galning, och sedan tänker jag åka hem och ta det lugnt/läsa som en galning för att Alice redan är mer än en hel bok före mig i läsningen. Jag vet att det inte är en tävling, men det blir roligare om man är på ungefär samma ställe i boken, för då kan man prata om det man har läst. För er som inte vet, så har jag börjat försöka läsa hela twilight-serien, och den är inte så dålig, jag har läst bättre, men böckerna är väldigt bra, faktiskt. Men jag är inte så mycket för romantiska böcker, jag är mer en sån som läser action-, sorg-, och lite allmänt skumma böcker. Oj, vad mycket jag skrev! SEE YOU!


EMILIA/COLDPLAY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0